Šárka Folcová

Bachelor's thesis

Vliv rytmizace na rozvoj zdravotně postiženého dítěte v mateřské škole pro děti s kombinovanými vadami

Influence of rhythmic exercise on development of physically handicapped child in a kindergarten for children with combined handicaps
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o významu rytmizace v předškolním věku, o jejím vlivu na rozvoj zdravotně postižených dětí. Rozpracovává zvláštnosti vývojového období předškolního věku, zaobírá se vývojovými odlišnostmi dětí zdravotně postižených a předškolním vzděláváním obecně. V teoretické části definuje kombinované vady, charakterizuje mentální retardaci, narušenou komunikační schopnost a specifické …more
Abstract:
This Bachelor’s Thesis focuses on the significance of rhytmisation in the pre-school age and its influence on the development of physically handicapped children. It elaborates the specifics of the pre-school development period, development differences of physically handicapped children and pre-school education generally. The theoretical part defines combined handicaps and specifies mental retardation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 3. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 5. 2010
  • Supervisor: Tibor Vojtko
  • Reader: Jana Doležalová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec Králové. Archiv