Acquisition of Škoda Auto company by Volkswagen Group – Bc. Vojtěch NÁVĚLEK
Bc. Vojtěch NÁVĚLEK
Bachelor's thesis
Acquisition of Škoda Auto company by Volkswagen Group
Acquisition of Škoda Auto company by Volkswagen Group
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je seznámit čtenáře s tím, jak koncern Volkswagen získal Škodu Auto a jak se mu podařilo přetvořit ji ze společnosti pokulhávající na pokraji bankrotu na úspěšnou společnost v rámci světových trhů, která se těší čím dál víc z přízně a zájmu zákazníků. Předtím, než se čtenář ponoří do problematiky joint-venture Škoda-Volkswagen, je seznámen s obecnými principy, které stojí …moreAbstract:
The aim of this bachelor thesis is to give the reader general ideas about how Volkswagen Group acquired Škoda Auto and managed to transform it from an enterprise limping on the verge of bankruptcy into a successful mass market car company that increasingly enjoys acceptance and interest of its customers. Before dealing with Škoda-Volkswagen JV, the reader is introduced to general principles behind …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 11. 2010
Accessible from:: 24. 11. 2010
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2011
- Supervisor: Joseph Ference, Dr.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
NÁVĚLEK, Vojtěch. Acquisition of Škoda Auto company by Volkswagen Group. Olomouc, 2010. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 24.11.2010
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 24. 11. 2010 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC
Philosophical FacultyBachelor programme / field:
Philology / English and Applied Economics
Theses on a related topic
-
Analýza náborového procesu v dealerství Škoda Auto a Volkswagen
Diana Lébrová -
Marketingová strategie značky Volkswagen Užitkové vozy
Zuzana Trávníčková -
Automobilový průmysl v ČR s přihlédnutím k působení TNC Volkswagen Group na českém trhu
David Zeman -
Image značky Volkswagen na českém trhu
Šárka Štěpánková -
"Impact of Covid on supply chain of Volkswagen AG and its implication on creating the strategy for after Covid future"
Lukas Hünefeld -
Vnímání značky Volkswagen Užitkové vozy zákazníky
Šárka Valterová -
Development of a Marketing Communication Concept for Volkswagen Group Quality Management System on Wholesale level
Karina Kurilo -
Pozice značky Seat v rámci portfolia skupiny Volkswagen na evropském trhu osobních automobilů
Michaela Kubátová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights