Bc. Petra Petrusová

Master's thesis

Nástroje politického marketingu v ČR

Policy Marketing Tools in the Czech Republic
Abstract:
Politickým marketingem nazýváme aplikace marketingových principů a postupů do politických kampaní politických stran a jednotlivých kandidátů. Cílem práce je analýza marketingových nástrojů a způsobů financování, používaných při volebních kampaních v ČR, a zhodnocení úrovně používaných nástrojů politického marketingu při krajské volební kampani do kraje Praha v roce 2006.
Abstract:
Application of marketing principles and procedures of political parties and candidates in policy campaignes is called Policy Marketing. The aim of this diploma paper is to analyze marketing tools and financial methods, which are used in election campaign in Czech Republic and to evaluace the level of policy marketing tools in regional election campaign to Prague region in 2006.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2010
  • Supervisor: Ing. Marek Pavlík, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta