Bc. Petra Petrusová
Master's thesis
Nástroje politického marketingu v ČR
Policy Marketing Tools in the Czech Republic
Abstract:
Politickým marketingem nazýváme aplikace marketingových principů a postupů do politických kampaní politických stran a jednotlivých kandidátů. Cílem práce je analýza marketingových nástrojů a způsobů financování, používaných při volebních kampaních v ČR, a zhodnocení úrovně používaných nástrojů politického marketingu při krajské volební kampani do kraje Praha v roce 2006.Abstract:
Application of marketing principles and procedures of political parties and candidates in policy campaignes is called Policy Marketing. The aim of this diploma paper is to analyze marketing tools and financial methods, which are used in election campaign in Czech Republic and to evaluace the level of policy marketing tools in regional election campaign to Prague region in 2006.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zawdl/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2010
- Supervisor: Ing. Marek Pavlík, Ph.D.
- Reader: Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economic Policy and Administration / Public Economics and Administration
Theses on a related topic
-
Úspěch koalice Spolu ve volbách 2021 a vybrané nástroje politického marketingu
Anita Šálková -
Politický marketing a politické výzkumy jako jeden z hlavních nástrojů politického marketingu
Lucie Zdrhová -
Nástroje a efektivnost politického marketingu
Anastasiia Antcupova -
Posouzení efektivnosti politického marketingu – rozbor konkrétní kampaně
Veronika Miřátská -
Nástroje politického marketingu
Ivan Brhlík -
Limity politického marketingu
Aleš Procházka -
Permanentní kampaň jako účinný nástroj politického marketingu?
Šarlota DAŇHELOVÁ -
Politický marketing v ČR: komparace využití politického marketingu na komunální a senátní úrovni v roce 2014
Sonja Mazurová