Bc. František Kohout, B.S.B.A.

Master's thesis

Datamining: Jeho úskalí a potenciál z hlediska elektronického marketingu

Datamining: Its bottlenecks and potential in the Electronic marketing
Abstract:
Cílem diplomové práce je zhodnocení a praktická demonstrace možnosti využití metod a modelů dataminingu v rámci elektronického marketingu. Teoretická část práce popisuje procesní model dolování dat CRISP-DM a vybrané metody data miningu. Dále rozebírá informační potřeby elektronického marketingu a související možnosti nasazení metod dolování dat k podpoře marketingových aktivit využívajících vybrané …more
Abstract:
The goal of this diploma thesis is to evaluate and demonstrate the application of data mining methods and models in the field of electronic marketing. To that end, the theoretical part of this thesis describes the CRISP-DM data mining process framework and selected data mining methods. Furthermore, it evaluates the information needs of electronic marketing and the usage of data mining methods in support …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 10. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 11. 2012
  • Supervisor: PhDr. Karel Eliáš, CSc.
  • Reader: Ing. Miloslav Šašek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní