Datamining: Jeho úskalí a potenciál z hlediska elektronického marketingu – Bc. František Kohout, B.S.B.A.
Bc. František Kohout, B.S.B.A.
Master's thesis
Datamining: Jeho úskalí a potenciál z hlediska elektronického marketingu
Datamining: Its bottlenecks and potential in the Electronic marketing
Abstract:
Cílem diplomové práce je zhodnocení a praktická demonstrace možnosti využití metod a modelů dataminingu v rámci elektronického marketingu. Teoretická část práce popisuje procesní model dolování dat CRISP-DM a vybrané metody data miningu. Dále rozebírá informační potřeby elektronického marketingu a související možnosti nasazení metod dolování dat k podpoře marketingových aktivit využívajících vybrané …moreAbstract:
The goal of this diploma thesis is to evaluate and demonstrate the application of data mining methods and models in the field of electronic marketing. To that end, the theoretical part of this thesis describes the CRISP-DM data mining process framework and selected data mining methods. Furthermore, it evaluates the information needs of electronic marketing and the usage of data mining methods in support …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 10. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/xfs2a/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 11. 2012
- Supervisor: PhDr. Karel Eliáš, CSc.
- Reader: Ing. Miloslav Šašek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Propensity skóre v biomedicíně
Vojtěch Novák -
Párování pomocí propenzitních skórů v kontrafaktuální dopadové evaluaci
Michaela Poláková -
Electronic Marketing in Small and Medium Business
Tugba Bozkurtová -
Towards circular economy: analysis on how enterprises influence consumers through electronic marketing communications
Ngoc Vu Hong -
Electronic Marketing in Small and Medium Sized Enterprises (SME)
Ilie Nejdanov -
Elektronický marketing samostatně výdělečně činných osob
Milan Ludík -
Elektronický marketing leteckých společností
Lucie Opletalová -
Marketingová komunikace a síťová média (elektronický marketing)
Adéla Řetovská