Mgr. Hana Chlubná
Bachelor's thesis
Gifted Children in English Lessons
Gifted Children in English Lessons
Abstract:
Předkládaná bakalářská práce se zabývá aktuální otázkou problematiky edukace nadaných žáků v hodinách anglického jazyka na českých základních a středních školách. Teoretická část práce zahrnuje vysvětlení základních pojmů bezprostředně souvisejících s tématem a objektivně posuzuje nejen pozitivní teorie týkající se nadání, ale také negativní vlivy provázející nadané děti. Další kapitoly pojednávají …moreAbstract:
The presented thesis deals with the issue of the current approaches of education of gifted pupils in English lessons at primary and secondary schools in the Czech Republic. The theoretical part of the work includes the explanation of basic concepts and objectively assesses both the positive theories on talent and the accompanying negative effects on gifted children. Further chapters deal with the basic …moreKeywords
Giftedness gifted children integration pedagogy of talented special educational needs of gifted pupils acceleration enrichment educational methods case study differentiation teaching English nadání nadané děti integrace pedagogika nadaných specifické potřeby nadaných dětí akcelerace obohacení výukové metody případová studie diferenciace výuka anglického jazyka.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ha5u8/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2012
- Supervisor: Mgr. Naděžda Vojtková
- Reader: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Theses on a related topic
-
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Nikola Bartošová -
Teaching English to Learners with Special Educational Needs
Jitka MELCROVÁ -
Teaching English to Gifted Pupils in Lower Secondary School
Zuzana Hladíková -
Nadaný žák a jeho specifické potřeby na vzdělávání
Miriam Chylíková -
Naplňování vzdělávacích potřeb nadaných žáků v současné edukační praxi
Pavla Štrimpflová -
Návaznost výuky anglického jazyka z mateřských škol do škol základních - výuka slovní zásoby
Monika Palánová -
Výuka anglického jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy
Bára Forejtová -
Výuka anglického jazyka u dětí s vývojovou dysfázií v období povinné školní docházky
Tomáš Misař