The use of selected attention-drawing lexical devices in advertising slogans – Zuzana Brožová
Zuzana Brožová
Bachelor's thesis
The use of selected attention-drawing lexical devices in advertising slogans
The use of selected attention-drawing lexical devices in advertising slogans
Abstract:
The thesis deals with the use of specific lexical and semantic features of the English language used in advertising slogans. The work aims to examine the functioning of slogans from the viewpoint of linguistics, more specifically lexicology and semantics, which helps to understand the main psychological processes that go through the consumer's mind while being under influence of the marketing tricks …moreAbstract:
Bakalářská práce zkoumá užití specifických lexikálních a sémantických prvků anglického jazyka užívaného v reklamních sloganech. Hlavním cílem této práce je zkoumat klíčové funkce sloganů z pohledu lingvistiky, konkrétněji lexikologie a sémantiky, které pomohou blíže porozumět psychologickým procesům odehrávajícím se v mysli potenciálního zákazníka, který je v daný moment přímo ovlivněn marketingovými …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2014
Thesis defence
- Date of defence: 26. 8. 2014
- Supervisor: PhDr. Petra Huschová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BROŽOVÁ, Zuzana. \textit{The use of selected attention-drawing lexical devices in advertising slogans}. Online. Bachelor's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Arts and Philosophy. 2014. Available from: https://theses.cz/id/sjxrdi/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Brožová, Zuzana. The use of selected attention-drawing lexical devices in advertising slogans. Pardubice, 2014. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Philology / English for Business
Theses on a related topic
-
Děti jako cílová skupina reklamní manipulace
Kristýna ZVĚŘINOVÁ -
Manipulační techniky v marketingové komunikaci tržního segmentu rychloobrátkového zboží (FMCG)
Karolína Koblížková -
Ruské reklamní slogany ve sféře finančních služeb
Kateřina Chytková -
Jazyková hra jako lexikálně-sémantický postup v textech ruské komerční reklamy
Lucie Adamiecová -
Reklamní slogany (v češtině i ruštině)
Sabina ŽIGOVÁ -
Jazyk přesvědčování v reklamě
Lucie Holubičková -
Vývoj reklamy a propagace v ruských mediích od dob socialismu po dnešní dobu - historie, funkce, typy reklam a jejich psychologické působení.
Anastasiya KRUPPA -
Jazyk přesvědčování v reklamě
Miroslav Jobák