Zuzana Brožová

Bachelor's thesis

The use of selected attention-drawing lexical devices in advertising slogans

The use of selected attention-drawing lexical devices in advertising slogans
Abstract:
The thesis deals with the use of specific lexical and semantic features of the English language used in advertising slogans. The work aims to examine the functioning of slogans from the viewpoint of linguistics, more specifically lexicology and semantics, which helps to understand the main psychological processes that go through the consumer's mind while being under influence of the marketing tricks …more
Abstract:
Bakalářská práce zkoumá užití specifických lexikálních a sémantických prvků anglického jazyka užívaného v reklamních sloganech. Hlavním cílem této práce je zkoumat klíčové funkce sloganů z pohledu lingvistiky, konkrétněji lexikologie a sémantiky, které pomohou blíže porozumět psychologickým procesům odehrávajícím se v mysli potenciálního zákazníka, který je v daný moment přímo ovlivněn marketingovými …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 8. 2014
  • Supervisor: PhDr. Petra Huschová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Brožová, Zuzana. The use of selected attention-drawing lexical devices in advertising slogans. Pardubice, 2014. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická