Propuestas para llevar el juego Dixit al aula de ELE – Bc. Veronika Čadová
Bc. Veronika Čadová
Master's thesis
Propuestas para llevar el juego Dixit al aula de ELE
Use proposals for Dixit game in classes of Spanish as a foreign language
Abstract:
The objective of this diploma thesis is to expose the use of an existent, and popular board game Dixit in the class of Spanish as a foreign language. The document is roughly divided into two parts: theory and applications. The theoretical part starts with the philosophical and historical aspects of games and life to later explain the junction of teaching and learning frameworks with games, where psychological …moreAbstract:
Cílem této diplomové práce je představit použití existující a populární deskové hry Dixit v hodině španělštiny jako cizího jazyka. Práce je rozdělena do dvou částí: teorie a aplikace. Teoretická část začíná filozofickými a historickými aspekty hry a života, v jejichž návaznosti je vysvětleno použití hry v kontextu výuky a učení, kde se berou v potaz také psychologické aspekty. V této práci jsou navrženy …more
Language used: Spanish
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/b32hw/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2020
- Supervisor: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
- Reader: PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Spanish Language and Literature
Theses on a related topic
-
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Lenka Kašparová -
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Miluše Chlumecká -
Callanova metoda ve výuce španělštiny u dospělých
Veronika Blažejová -
Překlady umělecké literatury ve výuce ruského jazyka jako druhého cizího jazyka na středních školách
Kryštof Peršín -
Role ruského jazyka jako zprostředkovatele výuky češtiny jako cizího jazyka pro žáka s OMJ
Natálie JENÍČKOVÁ