Bc. Jakub Haňka

Master's thesis

Identifikace faktorů rozhodujících pro spotřebitele při nákupu ve vybrané maloobchodní jednotce

Identification of factors that are critical for consumers during shopping in selected retail unit
Abstract:
Diplomová práce se zabývá nákupním rozhodováním zákazníků a faktory, které na ně mají vliv, a to především v maloobchodním řetězci Kaufland. Dále jsou zkoumány příjmy a spotřební výdaje domácností, jejich citlivost na akční pobídky, vztah spotřebitelů k biopotravinám a plýtvání potravin. Cílem práce je odhalit za pomoci shlukové analýzy segmenty zákazníků a určit faktory, které ovlivňují spo-třebitele …more
Abstract:
The diploma thesis deals with shopping decision making of customers and factors which have an impact on them, mainly in retail chain Kaufland. Further are researched incomes and consumer spending of households, their sensibility on action prompts, relationship of consumers to organic food and wasting of food. The aim of the thesis is to reveal with help of agglomerate analysis segments of customers …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2020

Thesis defence

  • Supervisor: prof. Ing. Jana Stávková, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta