Výzkum v oblasti nenásilné komunikace: přehledová studie – Bc. Julie Hrochová
Bc. Julie Hrochová
Bakalářská práce
Výzkum v oblasti nenásilné komunikace: přehledová studie
Areas of Nonviolent Communication in Research: an Overview Study
Anotace:
Nenásilná komunikace je metoda navržena Marshallem Rosenbergem v šedesátých letech k podpoření soucitu a nenásilné interakce mezi lidmi. V českém prostředí tomuto tématu není věnováno mnoho pozornosti. Cílem této bakalářské práce je proto v rámci realizace systematické přehledové studie shrnout a analyzovat českou i zahraniční vědeckou literaturu za posledních pět let, která se zabývá nenásilnou komunikací …víceAbstract:
Nonviolent communication is a method proposed by Marshall Rosenberg in the 1960s to promote compassion and nonviolent interaction between people. Not much attention is paid to this topic in the Czech environment. Therefore, the aim of this bachelor thesis is to summarize and analyze the Czech and foreign scientific lite-rature in the last five years dealing with non-violent communication in the framework …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 5. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/o0cx5/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2024
- Vedoucí: doc. PhDr. Iva Burešová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Veronika Ondráčková Dacerová
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Sociální práce se seniory se syndromem demence v domově se zvláštním režimem z hlediska komunikace
Lenka Šmídová -
Komunikace jako klíčová aktivita a nástroj rozvoje vztahu. Metody komunikace a sledované cíle.Výzkum spojení komunikace – produkt – konkurenční výhoda – odlišení se – vztah
Jana Rendlová -
Výzkum způsobů komunikace, její vývoj a cíle v různých časových etapách nedávné historie. Konfrontace těchto způsobů komunikace s očekávanými způsoby komunikace a návrh modelu nové komunikace pro budoucnost
Pavel Hoda -
Vývoj jedince se sluchovým postižením se zaměřením na volbu komunikačního kanálu
Zuzana Bednaříková -
Komunikace dítěte se sluchovým postižením v běžné mateřské škole
Lucie Chodilová -
Komunikace jako klíčová aktivita a nástroj rozvoje vztahů se zákazníky
Nataliia Marhita -
Komunikace u žáků s PAS se zaměřením na neverbální projev
Adéla Fusková