Kateřina Molišová

Bachelor's thesis

Eye-tracking a jeho uplatnění při ověření míry registrace reklamního sdělení v tiskové inzerci

Eye-tracking and its use in verification of degree of advertising message perception in printed advertisement
Abstract:
První část práce zahrnuje seznámení s metodou měření oční kamerou (eye-tracking), popisuje její historii, principy a odvětví, kde se tato metoda využívá. Teoretická část se také věnuje tématu zraku a jeho zákonitostí, na nichž je metoda měření oční kamerou založena. Praktická část pak popisuje uskutečněné měření na vybraném vzorku stránek časopisu obsahujících inzerci, s cílem zjistit do jaké míry …more
Abstract:
The first part of the Thesis introduces the eye-tracking method and describes its history, principles and branches where this method is used. The theoretical part also deal with the theme of vision and its principles on which the eye-tracking is based. The practical part describes the measurements with the sample of magazine pages containing an advertisement. The aim of the measurements was to find …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 7. 2017
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Markéta Držková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Molišová, Kateřina. Eye-tracking a jeho uplatnění při ověření míry registrace reklamního sdělení v tiskové inzerci. Pardubice, 2017. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta chemicko-technologická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta chemicko-technologická

University of Pardubice

Faculty of Chemical Technology

Bachelor programme / field:
Graphic Arts and Printing Technology / Graphic Arts and Printing Technology