A Competitor Analysis for an Emerging Café in Zlín, Czech Republic – Pavlína Bujoková
Pavlína Bujoková
Bachelor's thesis
A Competitor Analysis for an Emerging Café in Zlín, Czech Republic
A Competitor Analysis for an Emerging Café in Zlín, Czech Republic
Abstract:
The main objective of this bachelor thesis is to analyze the competitive environment of cafés in Zlín. The thesis is divided into the theory and the analysis. The theoretical part comments on findings from economics and marketing. Subsequently, terms competition, SWOT analysis, Porter five forces analysis, and the marketing mix are explained in the theoretical part. The analytical part focuses on the …moreAbstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce je provést analýzu konkurenčního prostředí kaváren ve Zlíně. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na zpracování teoretických poznatků z oblasti ekonomie a marketingu. Následně vysvětluje pojmy konkurence, SWOT analýza, Porterův model pěti sil a marketingový mix. Praktická část je zaměřena na analýzu dvou kaváren ve Zlíně …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2015
Accessible from:: 6. 5. 2015
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BUJOKOVÁ, Pavlína. \textit{A Competitor Analysis for an Emerging Café in Zlín, Czech Republic}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities. 2015. Available from: https://theses.cz/id/sqc9w1/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Bujoková, Pavlína. A Competitor Analysis for an Emerging Café in Zlín, Czech Republic. Zlín, 2015. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 6.5.2015
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 6. 5. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration
Theses on a related topic
-
Marketingová situační analýza podniku s využitím analýz marketingových prostředí
Anna Hrachovcová -
Zpracování podnikatelského záměru
Albina Validova -
Moderní marketingová komunikace podniku
Miroslav Nováček -
Marketingová komunikace v offline a online prostředí
Kateřina Prášková -
Marketingová strategie vybraného podniku
Natálie Bechyňová -
Management změn v marketingovém a podnikatelském prostředí podniku xy
Jiří Krejča -
Marketingová strategia vybraného podniku
Tomáš Kovačovič -
Kulturní a sociální prostředí Švýcarska
Matěj Vostruha