Ethics in Marketing: Generational Attitudes towards Sexism in the Czech Republic – Bc. Sandra Mateková
Bc. Sandra Mateková
Diplomová práce
Ethics in Marketing: Generational Attitudes towards Sexism in the Czech Republic
Abstract:
This diploma thesis is concerned with the current and future ethicality and effectivity of Czech advertising with a focus on sexism. The aim was to find what different generations consider ethical and how unethical ads affect their purchasing decision. The research was based on an interview with a member of the non-profit organization NESEHNUTÍ, who has been part of the project The Sexist Piggy since …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 28. 11. 2020
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Daniel Rosenhaft Swain, Ph.D. MA
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
MATEKOVÁ, Sandra. \textit{Ethics in Marketing: Generational Attitudes towards Sexism in the Czech Republic}. Online. Diplomová práce. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakulta. 2020. Dostupné z: https://theses.cz/id/sqjb55/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaČeská zemědělská univerzita v Praze
Provozně ekonomická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Economics and Management / Economics and Management
Práce na příbuzné téma
-
Customer perception of retail marketing strategies
Bishal Debbarma -
Customer behaviour in e-commerce
Sampras Femi Robert -
Market Segmantation and Analysis of Customer Behaviour
Ekaterina Mochalova -
Customer attitude towards online marketing - case study of Amazon in three locations
PIYUSH PIDHADIYA -
The use of gender-sensitive and non-sensitive concepts in marketing communication
Ila Prasad -
Time to Let it Go: Redefining Gender and Social Stereotypes in Disney's <i>Frozen</i>
Veronika Vargová
Název
Vložil
Vloženo
Práva