Market Entry Strategy: Scope Consulting LLC. Into a European Market – Rafail Mamedov
Rafail Mamedov
Bachelor's thesis
Market Entry Strategy: Scope Consulting LLC. Into a European Market
Strategie vstupu na trh: Scope Consulting LLC. Do evropského trhu
Abstract:
Scope Consulting LLC. pocházející z Baku Ázerbájdžánu, je stavební poradenská firma velikosti malého a středního podniku. Cílem práce je prozkoumat a demonstrovat, jak může Scope Consulting provést strategii vstupu na trh. Cíl doprovázejí 3 výzkumné otázky, které zní: „Je společnost připravena na expanzi? "Jaké způsoby vstupu jsou vhodné?" A "Na který evropský trh expandovat?" V rámci literární části …moreAbstract:
Scope consulting LLC. originating from Baku Azerbaijan, is a construction consulting company with a size of an SME. The aim of the thesis is to explore and demonstrate how Scope Consulting can conduct a market entry strategy. Accompanying the aim are 3 research questions which are “Is the company ready for expansion?” “Which modes of entry are suitable?” And “Which European market to expand?” Within …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91594
Thesis defence
- Date of defence: 17. 1. 2024
- Supervisor: Iveta Černá
- Reader: Petr Procházka
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91594
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
International Business
Theses on a related topic
-
Foreign Market Selection and Market Entry Strategy for a Small Czech Company
Sylva Uličná -
Proces výběru mezinárodního trhu
Dita Tellárová -
Technická analýza a její využití na mezinárodním měnovém trhu
Radim Kučera -
POSTAVENÍ ZEMÍ BRICS NA MEZINÁRODNÍM TRHU S KOMODITAMI
Linda Samiecová -
Vliv Brexitu na vstup vybraného podniku na britský trh
Adam Babják -
Konkurenční výhoda českého podniku jako součást marketingové strategie při vstupu firmy na zahraniční trh
Tetiana Remezovska -
Bariéry vstupu na trh v automobilovém průmyslu v Evropské unii a Číně
Jaroslav Matoušek -
Strategie vstupu firmy na zahraniční trh
Michal Anestis