Komparace závažnějších kázeňských přestupků vybrané školy tradiční a Montessori školy v Brně – Mgr. Zdeňka Vaněčková
Mgr. Zdeňka Vaněčková
Master's thesis
Komparace závažnějších kázeňských přestupků vybrané školy tradiční a Montessori školy v Brně
Comparison of more serious offences at a typical elementary school and a Montessori school in Brno
Abstract:
Diplomová práce „Komparace závažnějších kázeňských přestupků vybrané škole tradiční a Montessori školy v Brně“ pojednává o srovnání závažnějších kázeňských přestupků na dvou typech škol – na škole tradiční a na škole alternativní - Montessori. Práce se skládá ze dvou částí – teoretické a praktické. Teoretická část je rozdělena na čtyři kapitoly. První kapitola teoretické části se soustředí na kázeň …moreAbstract:
My dissertation „Comparison of more serious offences at a typical elementary school and a Montessori school in Brno“ deals with comparison more serious offences at two types of schools – at a typical Czech elementary school and an alternative school Montessori. This work consists of two parts – theoretical and practical. The theoretical part is divided into four chapters. The first chapter of theoretical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pv97h/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 1. 2017
- Supervisor: Mgr. Radek Pospíšil
- Reader: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VANĚČKOVÁ, Zdeňka. \textit{Komparace závažnějších kázeňských přestupků vybrané školy tradiční a Montessori školy v Brně}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2016. Available from: https://theses.cz/id/srjyze/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Aktivizace žáků jako preventivní strategie nekázně při vyučování
Zdeněk Luňák -
Otázka kázně v Montessori mateřské škole
Andrea Kopečná -
The role of the teacher in alternative schools
Tereza Ježková -
Role třídního učitele v řešení nekázně a její prevenci
Leona Ševčíková -
Možnosti řešení projevu školní nekázně z pohledu žáků základních škol
Nikola PROCHOVÁ -
Výchovné strategie řešení nekázně na základní škole.
Alena SOBOTKOVÁ -
Projevy nekázně na druhém stupni základních škol - komparace vesnická a městská škola
Věra Kutálková -
Příčiny nekázně z perspektivy učitele 1. stupně základní školy
Viktorie Nuhlíčková