Bc. Veronika Kuśová

Master's thesis

Zákazníci (spotřebitelé) generace Y z pohledu marketingu

Customers of Generation Y from a marketing perspective
Abstract:
Diplomová práce pojednává o životním stylu Generace Y, kteří se narodili na přelomu tisíciletí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vymezené základní pojmy z oblasti nákupního chování spotřebitele a seznámení s generaci Y, jejími zvyky a vnímání marketingu. Praktická část se zabývá marketingovým výzkumem chování generace Y v bankovním sektoru. Data jsou získána …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the lifestyle of Generation Y, who were born at the turn of the millennium. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part defines the basic concepts of consumer shopping behavior and acquaintance with Generation Y, its habits and perceptions of marketing. The practical part deals with marketing research of the behavior of generation Y in …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2021
  • Supervisor: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

Silesian University in Opava

School of Business Administration in Karvina

Master programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management