Formulace vhodné obchodní strategie vybrané společnosti působící na zahraničních trzích – Veronika Lopatová
Veronika Lopatová
Bachelor's thesis
Formulace vhodné obchodní strategie vybrané společnosti působící na zahraničních trzích
Formulation of a suitable business strategy of a selected company operating in foreign markets
Abstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce je formulace vhodné obchodní strategie středně velké strojírenské firmy STREICHER, která je součástí nadnárodního koncernu. Teoretická část se zaměřuje na oblast mezinárodního podnikání, na proces internacionalizace podnikatelských aktivit a rovněž se zabývá samotnou mezinárodní strategií. Praktická část obsahuje analýzu stávající situace podniku, která byla vytvořena …moreAbstract:
The main goal of this bachelor thesis is the formulation of a suitable business strategy for a medium-sized engineering company STREICHER, which is part of a multinational concern. The theoretical part focuses on the field of international business, on the process of internationalization of business activities and also deals with the international strategy. The practical part contains an analysis of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 9. 2020
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/82725
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2021
- Supervisor: Vít Hinčica
- Reader: Alexej Sato
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LOPATOVÁ, Veronika. \textit{Formulace vhodné obchodní strategie vybrané společnosti působící na zahraničních trzích}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2020. Available from: https://theses.cz/id/su5fid/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/82725
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Business plan: Expansion of Whittard of Chelsea franchise
Tereza Nešporová -
The project of the business network expansion of internet operating company Worldhotel-link.com Limited in the field of tourism
Ekaterina BASAY -
Strategic Aspects of TNCs Entry into the Markets of Central and Eastern Europe
Stepan Zhukevych -
Business expansion of Rohlik Group to Latin America
Arif Khalilov -
Panela chemical-free alternative sugar. Its model of business and expansion to European Union countries
Juan Pablo Triana Delgado -
Možnosti a formy expanze vybrané české firmy na zahraniční trhy
Michaela Procházková -
Podnikatelský plán na rozšíření aktivit rodinného podniku PZP MERLIN s.r.o.
Adéla Machová -
Global risks and their influence on the market entrance strategies of business to business companies
Kirill Rudenko