Anna Tubert

Master's thesis

Millennial-oriented marketing of luxury goods: a need for CSR

Marketing luxusních výrobků zaměřený na mileniály: potřeba CSR strategie
Abstract:
Mileniálové, potažmo Generace Y, je generace s unikátními preferencemi a návyky. Jedná se o generaci, která právě dosahuje dospělosti a její role se stává na všech trzích stále výraznější. Tato práce se zaměřuje na korelaci mezi rozhodováním Mileniálů o nákupu luxusních oděvů a CSR iniciativ realizovaných luxusními značkami. Z teoretické části práce vyplývá, že Mileniálové jsou spíše sebe-orientovaní …more
Abstract:
Millennials, or Generation Y, are a generation with unique preferences and habits, which is now reaching full maturity and is becoming more visible on all markets. This thesis focuses on correlation between millennials’ decision-making about the purchase of luxury apparel and CSR initiatives implemented by luxury brands. Theoretical approach on Generation Y shows that millennials are rather self-oriented …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 9. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 5. 2019
  • Supervisor: Markéta Lhotáková
  • Reader: Marija Zlatić

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/75934