Consumer Behaviour Analysis of Gen Y on Banking Market – Karel Kraus
Karel Kraus
Bachelor's thesis
Consumer Behaviour Analysis of Gen Y on Banking Market
Consumer Behaviour Analysis of Gen Y on Banking Market
Abstract:
Tato práce se zabývá spotřebitelským chováním na bankovním trhu a to konkrétně v České republice a Spojeném Království. Ve větším detailu je přezkoumáno rozhodování spotřebitelů při výběru bank a s nimi spojených běžných účtů. Práce se zároveň snaží poukázat jak jednotlivé vnitřní a vnější faktory mohou ovlivnit rozhodování generace Y, jinými slovy, studentů a absolventů. Výsledky průzkumu naznačují …moreAbstract:
This dissertation examines consumer behaviour on banking market in two countries, the Czech Republic and the United Kingdom. In particular, the decision making of consumer when it comes to choosing current bank account is investigated. This study tries to prove how the internal and external factors might influence the different steps in the decision making process of Generation Y, in other words, students …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2016
Identifier:
http://hdl.handle.net/10084/113128
Thesis defence
- Date of defence: 30. 8. 2016
- Supervisor: Vojtěch Spáčil
- Reader: Jana Valečková
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS) se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: VŠB - Technická univerzita OstravaVŠB - Technical University of Ostrava
Ekonomická fakultaBachelor programme / field:
Ekonomika a management / Marketing a obchod
Theses on a related topic
-
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
Effect of Branding on Consumer Purchase Behaviour: Household Appliances Industry
Merve Bahcivancilar -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Comparison of Current Accounts in China in Accordance with FinTech
Yuxuan Wu -
Nástroj pro podporu rozhodování ve společnosti Deufol Česká Republika a.s.
Tomáš Kohoutek -
The Traditional and Modern Aspects of Spirit Making Process in the Czech Republic
Slánský Slánský -
Influencer Marketing Effect on the Consumer’s Decision Making Process
Andrea Josifova