Kristýna Němcová
Master's thesis
Brand analysis of the mark Fairtrade
Analýza značky "Fairtrade"
Abstract:
Značka Fairtrade je poměrně mladou značkou na českém trhu a je velmi zajímavá svou povahou, neboť neusiluje prvoplánově o co největší zisky z prodeje, nýbrž se zajímá o etický průběh výroby daného zboží v rozvojových zemích a spravedlivé odměňování dnes často znevýhodněných dělníků a farmářů. Cílem mé diplomové práce je provést analýzu značky Fairtrade na českém trhu a na základě provedeného výzkumu …moreAbstract:
Fairtrade is a relatively young brand on the Czech market that is really interesting by its nature. The mark does not seek preferentially to maximize profits from the sale, but is interested in the ethical conduct of production of the goods in developing countries and fair rewarding today often disadvantaged workers and farmers. The aim of my thesis is to analyze the Fairtrade mark on the Czech market …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 10. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/31174
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2012
- Supervisor: Přemysl Průša
- Reader: Jitka Odehnalová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/31174
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
The effects of brand visual design and communications on brand image and brand preference in wine industry
Anastasiia Savicheva -
The Effect of Rebranding and Modification of Luxury Brand’s Storytelling on Brand Image
Eva Materlínová -
Vliv brand image na rozhodnutí o nákupu oblečení
Ondřej Krnáč -
Vliv CSR na nákupní chování a brand image v kosmetickém průmyslu
Kristýna Brožková -
The impact of corporate social responsibility on brand image
Dilara Kose -
Building positive brand image in tobacco industry
Tomiris Zhumagali -
Consumer Loyalty and Brand image as keys to enduring the Covid 19 crisis – The case of Coca Cola.
Karel Kučerovský -
Budování athlete brand image na Instagramu: Komparace vlivu obsahu postů na placenou spolupráci a follower engagement v kontextu atletiky
Adéla Hálová