Kristýna Němcová

Master's thesis

Brand analysis of the mark Fairtrade

Analýza značky "Fairtrade"
Abstract:
Značka Fairtrade je poměrně mladou značkou na českém trhu a je velmi zajímavá svou povahou, neboť neusiluje prvoplánově o co největší zisky z prodeje, nýbrž se zajímá o etický průběh výroby daného zboží v rozvojových zemích a spravedlivé odměňování dnes často znevýhodněných dělníků a farmářů. Cílem mé diplomové práce je provést analýzu značky Fairtrade na českém trhu a na základě provedeného výzkumu …more
Abstract:
Fairtrade is a relatively young brand on the Czech market that is really interesting by its nature. The mark does not seek preferentially to maximize profits from the sale, but is interested in the ethical conduct of production of the goods in developing countries and fair rewarding today often disadvantaged workers and farmers. The aim of my thesis is to analyze the Fairtrade mark on the Czech market …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 10. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2012
  • Supervisor: Přemysl Průša
  • Reader: Jitka Odehnalová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/31174