Ing. Michaela Šochová
Bachelor's thesis
Etické limity reklamy
Ethical limits of advertising
Abstract:
Každý den se setkáváme s reklamou, působí na naše vědomí i několikrát za den. Často ovlivňuje naše rozhodování, aniž bychom si toho byli vědomi. Ovšem jak často přemýšlíme nad její etičností? Po každé shlédnuté reklamě? Nebo vůbec? Kde jsou vlastně hranice reklamní tvorby? Řešení uvedené problematiky je věnována tato bakalářská práce. Teoretická část je věnována výkladu pojmů etiky a reklamy a následně …moreAbstract:
We meet advertisement every day. It influences our consciousness several times a day. It often influences our decision-making, without even being aware of it. But how often are we thinking about its morality? After every advertisement we saw? Do we even think about it? Where are the boundaries of the ad-making? The solution of this problem is an aim of this bachelor thesis. The theoretical part is …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2009
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/w0q31/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2009
- Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
- Reader: PhDr. Marek Matějka
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Etické limity v reklamě
Tereza Klinovská -
Etika ve veřejné správě
Miriam Okresová -
Etika verzus ekonómia v podnikateľskom prostredí
Zuzana Sekelská -
Etika a morálka v bankovníctve
Jana Buzáková Sopčiaková -
Podniková etika při řízení lidských zdrojů/Business ethics in human
Karolína Kahounová -
Etika a morálka v bankovníctve
Lucia Kostková -
Etika v účetní profesi (etika, morálka, kodexy profesionálního chování)
Šárka Jiranová -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova