Ing. Michaela Šochová

Bachelor's thesis

Etické limity reklamy

Ethical limits of advertising
Abstract:
Každý den se setkáváme s reklamou, působí na naše vědomí i několikrát za den. Často ovlivňuje naše rozhodování, aniž bychom si toho byli vědomi. Ovšem jak často přemýšlíme nad její etičností? Po každé shlédnuté reklamě? Nebo vůbec? Kde jsou vlastně hranice reklamní tvorby? Řešení uvedené problematiky je věnována tato bakalářská práce. Teoretická část je věnována výkladu pojmů etiky a reklamy a následně …more
Abstract:
We meet advertisement every day. It influences our consciousness several times a day. It often influences our decision-making, without even being aware of it. But how often are we thinking about its morality? After every advertisement we saw? Do we even think about it? Where are the boundaries of the ad-making? The solution of this problem is an aim of this bachelor thesis. The theoretical part is …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 6. 2009
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: PhDr. Marek Matějka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication