Persuasive Strategies in Destination Advertising: Discourse Analysis – Bc. Hana Kratochvílová
Bc. Hana Kratochvílová
Master's thesis
Persuasive Strategies in Destination Advertising: Discourse Analysis
Persuasive Strategies in Destination Advertising: Discourse Analysis
Abstract:
Diplomová práce se zabývá použitím přesvědčovacích strategií v reklamách propagujících destinace. Cílem práce je na základě výzkumu figurativního jazyka a jazykové obraznosti, dynamického diskurzu, diskurzu opírajícího se o vlastnosti člověka a strategie oslovování cílového čtenáře nalézt a funkčně vysvětlit jevy, které přispívají k aktu přesvědčení. Materiál k analýze se skládá ze souboru dvou tematických …moreAbstract:
My diploma thesis deals with persuasive strategies in destination advertising. The aim of my thesis is to research the domains of figurative language and imagery, dynamic and human-based discourse and the strategy of addressing target readers in order to identify and functionally explain phenomena which contribute to the act of persuasion. The material for analysis consists of a set of two thematic …moreKeywords
persuasive strategies přesvědčovací strategie discourse analysis analýza diskurzu destination advertising propagace destinací figurative language figurativní jazyk imagery jazyková obraznost dynamic discourse dynamický diskurz human-based discourse diskurz reflektující člověka addressing target readers oslovení cílového čtenáře
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rblaf/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 1. 2012
- Supervisor: prof. PhDr. Ludmila Urbanová, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Persuasive Strategies in Destination Advertising: Discourse Analysis
Hana Kratochvílová -
Code-switching and Code-mixing as Persuasive Strategies in Advertising
Zuzana Alcnauerová -
Persuasive strategies in advertising discourse. A lexico-grammatical and socio-pragmatic analysis
Jana Pelclová -
Persuasive Strategies in Destination Advertising: Discourse Analysis
Hana Kratochvílová -
Persuasive Strategies in Iphone Advertisement
Jana Kadavá -
Persuasive Strategies in the Discourse of Advertising
Lada Peterková -
Persuasive Strategies in the Discourse of Advertising
Lada Peterková -
Green Tourism - The Persuasive Strategies In Advertising Environmentally Friendly Holiday
Monika HRBÁČKOVÁ