Subtest Líná Džina: Ověření metody pro měření schopnosti rozpoznat emoce z intonace u dětí mladšího školního věku – Karolína Umová
Karolína Umová
Bachelor's thesis
Subtest Líná Džina: Ověření metody pro měření schopnosti rozpoznat emoce z intonace u dětí mladšího školního věku
Subtest Líná Džina: Validation of a method measuring emotion recognition from intonation in school-age children
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá ověřením nového subtestu s názvem Líná Džina určeného k měření schopnosti rozpoznávat emoci z intonace u dětí mladšího školního věku. Východiskem pro tvorbu subtestu je Salovey-Mayerova teorie emoční inteligence. Subtest je součástí testu Frída a podivuhodná galerie, který by měl měřit dílčí schopnosti v rámci emoční inteligence, jedné z možných širokých schopností v …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the validation of a new method measuring emotion recognition from intonation in school-aged children called Líná Džina. It builds upon the theory of emotional intelligence proposed by Salovey and Mayer. The method is part of a test called Frída a podivuhodná galerie that aims to measure different aspects of emotional intelliegnce, which is one of the possible broad factors …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/b2mx9/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Veronika Šromová
- Reader: Mgr. Zuzana Masopustová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
UMOVÁ, Karolína. \textit{Subtest Líná Džina: Ověření metody pro měření schopnosti rozpoznat emoce z intonace u dětí mladšího školního věku}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2023. Available from: https://theses.cz/id/t1q5gf/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Emotion Recognition from Analysis of a Person’s Speech using Deep Learning
Šimon Galba -
Emotion Recognition from Analysis of a Person’s Speech
Martin Knutelský -
Emotion Recognition from Brain Electroencephalogram (EEG) Signals
Karel Fritz -
Rozvíjení emoční inteligence žáků na prvním stupni základní školy
Bára KAVKOVÁ -
Arteterapie jako nástroj rozvoje osobnosti a emoční inteligence
Markéta CÍROVÁ -
Rozvíjení emoční inteligence u žáků 1. stupně ZŠ
Martina Grycová -
Emoční inteligence jako schopnost ve vztahu k obecné inteligenci
Michaela ČERNÁ -
Rozvoj emoční inteligence mimořádně nadaných dětí
Jarmila Jánská