Ing. Pavel Zingl

Bachelor's thesis

"Product Placement" a "Branded entertainment" v komunikačním mixu

"Product Placement" and "Branded entertainment" in communication mix
Abstract:
Cílem této práce je ukázat využití product placementu v marketingové komunikaci, ukázat jeho zařazení do marketingových komunikačních nástrojů, uvést jeho definice, přiblížit jeho historii, využívání, nové trendy a jeho legislativní problémy. Na základě dotazníkového šetření se na závěr pokusím potvrdit nárůst jeho využívání, zda působí na diváky a zda-li je televizní product placement účinnější než …more
Abstract:
The aim of this work is to demonstrate usage of product placement in marketing communications, to show its inclusion into the marketing communication tools, to bring its definition, closer to its history, uses, new trends and legislative issues. Based on the survey at the end, I try to confirm its increase of use, whether have an effect on the audience and if TV product placement is more effective …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2012
  • Supervisor: JUDr. Petr Majerik
  • Reader: PhDr. Petr Váňa

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní