Intercultural communication in the management of tourism – Zdeněk Hofman
Zdeněk Hofman
Bachelor's thesis
Intercultural communication in the management of tourism
Intercultural communication in the management of tourism
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje anglickému jazyku jako komunikačnímu nástroji v mezikulturní komunikaci v oblasti cestovního ruchu. Na základě teoretických rámců mezikulturní komunikace a teorie překladu v následné analýze turistických informačních materiálů zkoumá kvalitu překladu a identifikuje nejčastější chyby a problémy související s překladem. Dále se zabývá možnostmi vlivu překladu na vnímání sdělované …moreAbstract:
This bachelor thesis elaborates on the topic of the English language as a communication tool within intercultural communication in tourism. Firstly, it contains a literature review necessary for the subsequent analysis of tourist information materials. Secondly, it utilises the theoretical framework of intercultural communication and the theory of translation while identifying common issues and mistakes …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2021
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eB12653
Thesis defence
- Date of defence: 25. 5. 2021
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Marcel Pikhart, Ph.D.
- Reader: Mgr. Dagmar Hrušová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HOFMAN, Zdeněk. \textit{Intercultural communication in the management of tourism}. Online. Bachelor's thesis. Hradec Králové: University of Hradec Králové, Faculty of Informatics and Management. 2021. Available from: https://theses.cz/id/t4nso5/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 27. 5. 2021 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec KrálovéUniversity of Hradec Králové
Faculty of Informatics and ManagementBachelor programme / field:
Ekonomika a management / Management cestovního ruchu
Theses on a related topic
-
Dark tourism v České republice a jeho potenciál se zaměřením na disaster tourism
Kateřina Čejková -
Global Tourism Trends and their Impact on International Tourism in Vietnam
Thuy Quynh Khuc -
Digital Marketing for promoting Thailand Tourism, Case Study: The Tourism Authority of Thailand
Nunthanut Kewsuwan -
Medical tourism ako súčasť produktovej ponuky v cestovnom ruchu
Patrik Vargovčák -
Smart tourism - rozvojové priority destinací cestovního ruchu
Eva Karpíšková -
Factors affecting tourism in Pakistan - tourism potential and strategies for development as an industry in Pakistan
Feraz Amir -
Niche tourism: teoretická východiska a implikace pro další rozvoj cestovního ruchu
Nikol Knosová -
Slow Tourism & marketing
Františka Pintová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights