CSR jako nástroj hodnocení praktik ve fast fashion odvětví a ukazatel možných příležitostí pro budoucí vývoj módního průmyslu – Nela Votápková
Nela Votápková
Bachelor's thesis
CSR jako nástroj hodnocení praktik ve fast fashion odvětví a ukazatel možných příležitostí pro budoucí vývoj módního průmyslu
CSR as a tool for evaluating practices in the fast fashion sector and an indicator of possible opportunities for the future development of the fashion industry
Abstract:
Módní průmysl má v současné době zásadní dopad na životní a společenské prostředí. Tyto dopady jsou posilovány nastavením obchodního modelu, který se nazývá fast fashion. Cílí na rychlou produkci, poutavý design a nízké ceny svého zboží. Koncept fast fashion je značně neudržitelný a již dnes má závažné negativní důsledky. Tato bakalářská práce cílí na zhodnocení dodavatelského řetězce fast fashion …moreAbstract:
The fashion industry is currently having a major impact on the environment and society. These impacts are reinforced by the setting of a business model called fast fashion. It targets fast production, attractive design and low prices for its goods. The fast fashion concept is highly unsustainable and is already having serious negative consequences. This bachelor thesis aims to evaluate the supply chain …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/90199
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2023
- Supervisor: Zuzana Džbánková
- Reader: Jana Soukupová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VOTÁPKOVÁ, Nela. \textit{CSR jako nástroj hodnocení praktik ve fast fashion odvětví a ukazatel možných příležitostí pro budoucí vývoj módního průmyslu}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2023. Available from: https://theses.cz/id/t7c002/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/90199
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate Governance and Social Responsibility in Banking and Insurance
Nino Khazalia