Jitka Davidová

Master's thesis

Komunikace informací prostřednictvím videa a jejich působení na zákazníka

Communication of information through video and its impact on the customer
Abstract:
Diplomová práce pojednává o informačním užití videa v oblasti marketingu. Zabývá se reklamní percepcí a uplatněním psychologických poznatků ve videu. Popisuje výhody daného formátu a dokumentuje oblasti, kde se audiovizuální forma sdělení jeví jako efektivní. Práce si klade za cíl definovat nástroje obsažené ve videu a vytvořit tak strategii pro tvorbu efektivního reklamního spotu se zaměřením na cílového …more
Abstract:
This thesis deals with the information usage of video in marketing. It is concerned with the advertising perception and the usage of psychological knowledge in video. It describes the advantages of the format and illustrates the areas where the audio-visual type of content is effective. This study aims to give a definition of tools used in video and to create the strategy of effective advertising video …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 3. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 1. 2019
  • Supervisor: Tomáš Sigmund
  • Reader: Věra Radváková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/75176