Další vzdělávání učitelek mateřských škol v trojí perspektivě – Bc. et Bc. et Bc. Jitka Šubrtová
Bc. et Bc. et Bc. Jitka Šubrtová
Master's thesis
Další vzdělávání učitelek mateřských škol v trojí perspektivě
Further education of kindergarten teachers from three different perspectives
Anotácia:
Tématem této diplomové práce je další vzdělávání učitelek mateřských škol. Čtenářům je nabídnut trojí pohled na tuto problematiku, ke které se vyjadřují nejen samotné učitelky, ale také ředitelky mateřských škol a Česká školní inspekce. Cílem práce je tedy zjistit, jakým způsobem funguje proces dalšího vzdělávání učitelek mateřských škol. Práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a empirickou …viacAbstract:
The topic of this thesis is about further education of kindergarten teachers. There are three views focused on this issue that are explained to the readers. The teachers, principals and the Czech School Inspectorate themselves express their opinions of this topic. The goal of this thesis is to describe it in various ways which is how further education of kindergarten teachers happens and how it is …viacKľúčové slová
učitelka mateřské školy ředitelka mateřské školy Česká školní inspekce další vzdělávání učitelů profesní rozvoj učitelů rozvoj školy kvalitní vzdělávání kindergarten teacher kindergarten principal Czech School Inspectorate further education of teachers professional development of teachers development of school quality education
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 11. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ixz4j/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 1. 2018
- Vedúci: prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
- Oponent: Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Education / Andragogy
Práce na příbuzné téma
-
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Teacher Development Cycles of Alternatively Certified TEFL Teachers: The Construction of Professional Development and Professional Identity of Teachers Working in the TEFL Industry
Ezra Anthony Howard -
Professional Development of an Experienced Teacher - Case Study
Vlasta Palichová -
Professional development of English teachers
Lucie Ondrová -
Professional Development of Beginning Psychotherapists Trained in Gestalt Therapy, CBT and Psychodynamic Therapy
Lenka Maruniaková -
Czech teachers of English and the influence of systematic pronunciation teaching on their pupils
Nikola Zrzavá -
Pronunciation of non-existent or different phonemes of Czech teachers teaching English at primary school and their influence on pupils pronunciation
Dominika Kopecká -
Možnosti spolupráce mezi učitelkami mateřské školy a učitelkami prvního stupně základní školy
Barbora JOHANÍKOVÁ