Analýza marketingového mixu pivovaru Pilsner Urquell – Alena NOVOTNÁ
Alena NOVOTNÁ
Bachelor's thesis
Analýza marketingového mixu pivovaru Pilsner Urquell
Analysis of marketing mix of brewery Pilsner Urquell
Abstract:
Má bakalářská práce nese název "Analýza marketingového mixu pivovaru Pilsner Urquell". Cílem práce je zanalyzovat jednotlivé marketingové nástroje a porovnat je mezi sebou u jednotlivých značek piv z portfolia pivovaru, jimiž jsou Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast a Velkopopovický Kozel. V úvodní části jsou charakterizovány obecné pojmy z marketingu a marketingového mixu. V analytické části je popsán …moreAbstract:
I have titled my bachelor work "Analysis of marketing mix of brewery Pilsner Urquell". The objective of this work is to analyse various marketing instruments and to compare them with each other in different brands of beer from the brewery´s portfolio, which are Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast and Velkopopovický Kozel. Basic terms from the marketing and marketing mix are characterised in the introductory …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 3. 2010
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2010
- Supervisor: PhDr. Miroslav Barták, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NOVOTNÁ, Alena. \textit{Analýza marketingového mixu pivovaru Pilsner Urquell}. Online. Bachelor's thesis. Ústí nad Labem: University of Jan Evangelista Purkyně in Ústí nad Labem, Faculty of Social and Economic Studies. 2010. Available from: https://theses.cz/id/talie2/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
NOVOTNÁ, Alena. Analýza marketingového mixu pivovaru Pilsner Urquell. Ústí nad Labem, 2010. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Fakulta sociálně ekonomická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 05. 03. 2010
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Fakulta sociálně ekonomickáJAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM
Faculty of Social and Economic StudiesBachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management
Theses on a related topic
-
Návrh na vylepšení marketingové strategie pro značku piva Velkopopovický Kozel se zaměřením na segment žen
Kateřina Křížová -
Marketingová strategie firmy Velkopopovický Kozel
Matěj Bezděk -
Marketingový mix Pilsner Urquell
Denisa DRMOTOVÁ -
Návrh na změnu vybraných částí marketingovéhu mixu firmy PILSNER URQUELL
Jiří Čumpl -
Pilsner Urquell Strategic Management and Brand Building
Tereza Nováková -
Analysis of marketing strategies of Bernard and Pilsner Urquell
David Gruber -
Analýza komunikační strategie společnosti Pilsner Urquell a.s.
Tereza Rybářová -
Marketingová strategie Pilsner Urquell na českém a zahraničních trzích
Kateřina Vizingrová