Zátěž v učitelské profesi z genderového pohledu – Barbara HOFHANSOVÁ
Barbara HOFHANSOVÁ
Diplomová práce
Zátěž v učitelské profesi z genderového pohledu
Teachers´ workload from a gender perspective
Anotace:
Diplomová práce se zabývá problematikou zátěže a jejího zvládání z pohledu učitelů a učitelek čtyř letých gymnázií. Teoretická část je věnována základním pojmům (zátěž, stres a jeho zvládání) a problematice zátěže a stresu z genderového pohledu. Část výzkumná se skládá z vlastního dotazníkového výzkumu, který proběhl za účasti 132 učitelů čtyřletých gymnázií z celé České republiky a zaměřuje se na …víceAbstract:
This thesis deals with teachers' work stress and non-work stress and its management among the teachers of secondary schools. The theoretical part deals with basic concepts (such as stress, workload and coping strategies) and examines this topic further from a gender perspective. The research part deals with stress, coping strategies and connections between these concepts with the assistance of 132 …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 6. 2017
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: prof. PhDr. Karel Paulík, CSc.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
HOFHANSOVÁ, Barbara. Zátěž v učitelské profesi z genderového pohledu. Ostrava, 2017. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro SŠ - Učitelství psychologie pro SŠ
Práce na příbuzné téma
-
Copingové strategie využívané učiteli mateřských škol
Magdalena Šajdlerová -
Stresory a copingové strategie učitelů ZŠ v průběhu profesní dráhy
Kristýna KÖNIGOVÁ -
Copingové strategie učitelů základní školy v době pandemie Covid-19
Dagmar DRLIČKOVÁ -
Copingové strategie u učitelů na 1. stupni ZŠ
Michaela SLEZÁKOVÁ -
Syndrom vyhoření, pracovní stres a copingové strategie u učitelů v mateřských školách
Andrea KOSTRUBOVÁ -
Copingové strategie učitelů středních škol
Nikola Otrhalíková -
Copingové strategie učitelů MŠ
Kateřina Hodulová