Zátěž v učitelské profesi z genderového pohledu – Barbara HOFHANSOVÁ
Barbara HOFHANSOVÁ
Master's thesis
Zátěž v učitelské profesi z genderového pohledu
Teachers´ workload from a gender perspective
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou zátěže a jejího zvládání z pohledu učitelů a učitelek čtyř letých gymnázií. Teoretická část je věnována základním pojmům (zátěž, stres a jeho zvládání) a problematice zátěže a stresu z genderového pohledu. Část výzkumná se skládá z vlastního dotazníkového výzkumu, který proběhl za účasti 132 učitelů čtyřletých gymnázií z celé České republiky a zaměřuje se na …moreAbstract:
This thesis deals with teachers' work stress and non-work stress and its management among the teachers of secondary schools. The theoretical part deals with basic concepts (such as stress, workload and coping strategies) and examines this topic further from a gender perspective. The research part deals with stress, coping strategies and connections between these concepts with the assistance of 132 …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 6. 2017
Thesis defence
- Supervisor: prof. PhDr. Karel Paulík, CSc.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
HOFHANSOVÁ, Barbara. Zátěž v učitelské profesi z genderového pohledu. Ostrava, 2017. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teaching for Secondary Schools / -Aj-Ps SŠ
Theses on a related topic
-
Copingové strategie využívané učiteli mateřských škol
Magdalena Šajdlerová -
Stresory a copingové strategie učitelů ZŠ v průběhu profesní dráhy
Kristýna KÖNIGOVÁ -
Copingové strategie učitelů základní školy v době pandemie Covid-19
Dagmar DRLIČKOVÁ -
Copingové strategie u učitelů na 1. stupni ZŠ
Michaela SLEZÁKOVÁ -
Syndrom vyhoření, pracovní stres a copingové strategie u učitelů v mateřských školách
Andrea KOSTRUBOVÁ -
Copingové strategie učitelů středních škol
Nikola Otrhalíková -
Copingové strategie učitelů MŠ
Kateřina Hodulová