Barbara HOFHANSOVÁ

Master's thesis

Zátěž v učitelské profesi z genderového pohledu

Teachers´ workload from a gender perspective
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou zátěže a jejího zvládání z pohledu učitelů a učitelek čtyř letých gymnázií. Teoretická část je věnována základním pojmům (zátěž, stres a jeho zvládání) a problematice zátěže a stresu z genderového pohledu. Část výzkumná se skládá z vlastního dotazníkového výzkumu, který proběhl za účasti 132 učitelů čtyřletých gymnázií z celé České republiky a zaměřuje se na …more
Abstract:
This thesis deals with teachers' work stress and non-work stress and its management among the teachers of secondary schools. The theoretical part deals with basic concepts (such as stress, workload and coping strategies) and examines this topic further from a gender perspective. The research part deals with stress, coping strategies and connections between these concepts with the assistance of 132 …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 6. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: prof. PhDr. Karel Paulík, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HOFHANSOVÁ, Barbara. Zátěž v učitelské profesi z genderového pohledu. Ostrava, 2017. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Master programme / field:
Teaching for Secondary Schools / -Aj-Ps SŠ