Leonor de Almeida Santos Sobreira

Master's thesis

Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors

Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Abstract:
Rychlý rozvoj sdílené ekonomiky v oblasti ubytování i změny v chování spotřebitelů, především pak vzájemné důvěry obou stran poskytujících službu, jsou předmětem mé diplomové práce, která zkoumá adaptabilitu spotřebitelů ve sdílené ekonomice na příkladu Airbnb.Abych zjistila relevantní informace o chování spotřebitelů, využila jsem kombinaci kvantitativní a kvalitativní výzkumné metody,Mezi hlavní …more
Abstract:
The growth of the accommodation sector in the sharing economy and the change of behavior from the consumer’s side in the way they trust peer-to-peer services made the main goal of this study, which provides a deeper overview of the practical case of Airbnb consumer adoption factors. The use of a mixed research methodology was applied, including a quantitative and qualitative research and analysis to …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2018
  • Supervisor: Markéta Lhotáková
  • Reader: Jaroslav Halík

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/73159

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities