Online-Unterricht und sein Einfluss auf die Entwicklung der Lernerautonomie aus der Sicht der Lernenden an der Sekundarstufe 1. – Bc. Sabina Filoušová
Bc. Sabina Filoušová
Bakalářská práce
Online-Unterricht und sein Einfluss auf die Entwicklung der Lernerautonomie aus der Sicht der Lernenden an der Sekundarstufe 1.
Online teaching and its influence on the development of learner autonomy from the perspective of the learners at the primary school.
Abstract:
This thesis deals with the topic of online learning in the Corona period 2020-2021 and its impact on student´s learning autonomy. In the theoretical part, I describe the circumstances of the introduction of online learning, when this form of learning started and what measures were introduced. I further describe the important terms in the field of self-directed learning, I present the concept of learner …víceAbstract:
Tato práce se zabývá tématem online výuky v době koronavirové pandemie v letech 2020 - 2021 a jejím vlivem na učební autonomii žáka. V teoretické části vysvětluji okolnosti zavedení online výuky, kdy se s touto formou výuky začalo a jaká opatření byla zavedena. Dále popisuji důležité pojmy z oblasti samostatného učení, představuji koncept autonomie žáka a popisuji učební strategie, které úzce souvisejí …více
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/w7ny6/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 21. 6. 2022
- Vedoucí: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
FILOUŠOVÁ, Sabina. \textit{Online-Unterricht und sein Einfluss auf die Entwicklung der Lernerautonomie aus der Sicht der Lernenden an der Sekundarstufe 1.}. Online. Bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2022. Dostupné z: https://theses.cz/id/tdt6ju/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání / Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Incorporating drama into foreign language teaching
Aneta Tomšíková -
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Juliana Kráľová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Authentic language in foreign language teaching
Lenka Zemanová -
Language Propaedeutics: Designing Activities to Prepare Young Learners for Foreign Language Learning
Dominika Slabá -
Teaching-Learning English in the Context of Homeschooling
Nikola Šírová -
Cooperative (E)Learning in the Context of Czech Secondary ELT
Sabina Onderková