Obchodní firma, její právní úprava a ochrana – Bc. Lenka Myšáková
Bc. Lenka Myšáková
Bakalářská práce
Obchodní firma, její právní úprava a ochrana
Business Name, its Legal Regulation and Protection
Anotace:
Tématem této bakalářské práce je „Obchodní firma, její právní úprava a ochrana“. V úvodu práce je popsán historický vývoj právní úpravy obchodní firmy na našem území od roku 1863 až po současnou právní úpravu dle zák. č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění novely, upravené samostatným zák. č. 370/2000 Sb. Druhá část práce obsahuje popis základních pojmů firemního práva, které jsou nerozlučně spjaty …víceAbstract:
The topic of this Bachelor's thesis is "the company name, its legal definition and its protection". The introduction to the work describes the historical development of the legal definition of company names on our territory from 1863 to the present legal definition according to Act No. 513/1991 Coll., the Commercial Code, as amended, modified by separate Act No. 370/2000 Coll. The second part of the …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 4. 2012
Identifikátor:
https://is.ambis.cz/th/q8asx/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 6. 2012
- Vedoucí: JUDr. Michal Mědílek
- Oponent: JUDr. Aleš Rozehnal, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBISVysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBIS
Bakalářský studijní program / obor:
Bankovnictví / Právní administrativa v podnikatelské sféře
Práce na příbuzné téma
-
The role of socio-cultural factors of a selected country for developing marketing communication tools of a selected company: A case study
Barbora Flegelová -
Internal controls as a tool of effective corporate governance: impact of implementation of a set of internal controls on financial performance of the business. Evidence from Cameroon
Foreke Azonwoh -
Evaluation of the Reliability of the Company and Suggestion of Optimal Way of Financing
Zhilan Xie -
Factors influencing the success of a company in a selected market
Alibek Orazbay -
Factors influencing the success of a company in a selected market
Pavel Vedmanov -
A case study of a company: A strategic turn-key cost-saving marketing solution
Valeriia Malaia -
CSR as a competitive advantage of a company
Cristian Elihu Cantu Cantu -
Marketing communications management of a confectionery company in the context of the Covid-19 pandemic
Anna Klimenko