Karolína Koblížková

Bachelor's thesis

Manipulační techniky v marketingové komunikaci tržního segmentu rychloobrátkového zboží (FMCG)

Manipulation Techniques in Marketing Communication of the Fast-moving Consumer Goods (FMCG) Market Segment
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá manipulačními technikami v marketingové komunikaci segmentu rychloobrátkového zboží (FMCG). Pozornost je zaměřena na hledání hranice mezi persvazí a manipulací v marketingové komunikaci prostřednictvím analýz několika reklamních spotů a dalších forem marketingové komunikace. Analýzy jsou prováděny na základě vlastního úsudku, založeném na studiu odborné literatury. Závěry …more
Abstract:
This bachelor thesis is focused on manipulation techniques in marketing communication of the fast moving consumer goods segment (FMCG). Attention is on finding the boundary between persuasion and manipulation in marketing communication through the analysis of several commercials and other forms of marketing communication. Analyzes are performed on the basis of one's own judgment (and the background …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2021

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Michal Stránský, PhD.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Koblížková, Karolína. Manipulační techniky v marketingové komunikaci tržního segmentu rychloobrátkového zboží (FMCG). Zlín, 2021. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe