Mgr. Lenka Holinková

Bachelor's thesis

Uvedení nového výrobku na farmaceutický trh

The launch of new product on pharmaceutical market
Abstract:
Předmětem této práce je analýza procesu uvedení nového produktu na farmaceutický trh jednak z teoretického hlediska a následně pak v prostředí konkrétního podniku. V teoretické části práce je definován marketingový postup uvedení nového produktu na trh a pozornost je věnována specifickým aspektům marketingu ve farmacii. Získané teoretické poznatky jsou využity v navazující praktické části. V praktické …more
Abstract:
The point of this study is an analysis of the process of a introduction of new product on pharmaceutical market, first from the theoretical standpoint and then also from its practical application in a concrete company. In theoretical part there is defined marketing procedure of market introduction and also special heeding on specific aspects of marketing in pharmacy. Obtained theoretical data are used …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 7. 2007

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 7. 2007
  • Supervisor: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta