Bc. Lucie Vohryzková Horáčková

Master's thesis

Srovnávací reklama

Comparative Advertising
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na srovnávací reklamu, její dělení, přípustnost a také právní úpravu v České republice. Dále se zaměřuje na právní úpravu srovnávací reklamy v Evropské unii a USA. Cílem této práce je analýza praktických příkladů srovnávací reklamy v České republice, ale i v jiných zemích.
Abstract:
The thesis deals with engaging in comparative advertising. It overviews comparative advertisement division, its admissibility, and it also covers the legal framework for comparative advertising applicable in the Czech Republic, the European Union and the US. This work aims at presenting and analysing examples of the use of this kind of advertisement in the Czech Republic and other countries.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2013
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Petr Čechák, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní