Bc. Lucie Vohryzková Horáčková
Master's thesis
Srovnávací reklama
Comparative Advertising
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na srovnávací reklamu, její dělení, přípustnost a také právní úpravu v České republice. Dále se zaměřuje na právní úpravu srovnávací reklamy v Evropské unii a USA. Cílem této práce je analýza praktických příkladů srovnávací reklamy v České republice, ale i v jiných zemích.Abstract:
The thesis deals with engaging in comparative advertising. It overviews comparative advertisement division, its admissibility, and it also covers the legal framework for comparative advertising applicable in the Czech Republic, the European Union and the US. This work aims at presenting and analysing examples of the use of this kind of advertisement in the Czech Republic and other countries.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/nuj4g/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2013
- Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
- Reader: JUDr. Petr Čechák, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Instagram: Exploration of Visual Brand communication & Transformational advertising
Oluwaseun Adekola Fasanya -
The influence of cultural differences on the effectiveness of advertising appeals in social media ads in case of gen Z from Czechia, Finland and Turkey
František Hendl -
The Influence of Advertising on Consumer Behavior
Laura Probstnerová -
Sexism in advertising
Malika Tursun -
Guerilla marketing- analysis of a practical example
Ivana Knapová -
Možnosti zprostředkování imerze v kulturní sféře: praktické příklady
Tereza Hegrová -
Agresivní obchodní praktiky (praktické příklady)
Jana Machová -
Practical differences in business valuation using the market value, value in use and the value for price negotiations
Michal Vlček