Rozvoj komunikace u dětí předškolního věku se sluchovým postižením s důrazem na foneticko-fonologickou rovinu – Bc. et Bc. Kamila Havlíková
Bc. et Bc. Kamila Havlíková
Master's thesis
Rozvoj komunikace u dětí předškolního věku se sluchovým postižením s důrazem na foneticko-fonologickou rovinu
Development of communication in preschool children with hearing impairment considering the phonetic-phonological level
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku rozvoje mluvené řeči u dětí se sluchovým postižením. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo zhodnotit přínos pomůcek vyrobených za účelem rozvoje jednotlivých složek foneticko-fonologické roviny u pěti vybraných dětí předškolního věku.Abstract:
The thesis is focused on the issue of speech development of children with hearing impairment. The main objective of the research was to evaluate the effect of tools for the development of phonetic-phonological level at five selected children of preschool age.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lur7y/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 5. 2017
- Supervisor: PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HAVLÍKOVÁ, Kamila. \textit{Rozvoj komunikace u dětí předškolního věku se sluchovým postižením s důrazem na foneticko-fonologickou rovinu}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2017. Available from: https://theses.cz/id/ti72vy/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Storytelling as a teaching method in bilingual preschool education
Tereza BLAŽEJOVÁ -
Family Intervention in Speech Communication Competencies for Hearing Families of Children with Hearing Impairment
Lin LI -
An evaluation existing service provisions for students with hearing impairment and the conditions necessary for effective implementation of inclusive education programme in Nigeria
James Abua EWA -
Counseling for the family of a child with a hearing impairment: A perspective of Nigeria
Ngozi NWAUKWA -
Duraki
Jan Rec -
Jídlo a stolování v kinematografii Jiřího Menzela
Jan Rec -
REC FEST v kontextu ostatních studentských filmových festivalů v Česku a na Slovensku
Tomáš Mokroluský -
Návrh testovacího stavu pro stanovení opotřebení u kontaktu železničního kola a kolejnice
Matouš Rec