Autenticita jako klíčový nástroj řemeslných pivovarů při utváření své identity – Bc. Veronika Nováková
Bc. Veronika Nováková
Master's thesis
Autenticita jako klíčový nástroj řemeslných pivovarů při utváření své identity
Authenticity as a key tool for the construction of craft breweries' identity
Abstract:
Diplomová práce zkoumá způsoby vytváření autenticity u řemeslných pivovarů. Vychází z výzkumu od Thomase Thurnell-Reada a z jeho dělení autenticity. Kontextuální část se věnuje vývoji pivovarnictví, jeho významu v kultuře a nastiňuje, jak česká společnost pivo vnímá. Teoretická část nastiňuje možnosti zkoumání jídla v rámci sociologie a přibližuje, proč je pro lidi důležité hledat a vytvářet autenticitu …moreAbstract:
The diploma thesis explores the ways of creating authenticity by craft breweries. It draws on research by Thomas Thurnell-Read and his division of authenticity. The contextual part focuses on the development of brewing, its importance in culture and outlines how the Czech society perceives beer. The theoretical part outlines the possibilities of exploring food within the framework of sociology and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/okjqn/
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2023
- Supervisor: doc. Mgr. Pavel Pospěch, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Marcela Petrová Kafková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NOVÁKOVÁ, Veronika. \textit{Autenticita jako klíčový nástroj řemeslných pivovarů při utváření své identity}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2023. Available from: https://theses.cz/id/tjityg/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Sociology / Sociology
Theses on a related topic
-
Text and images as persuasive instruments in advertising: a qualitative discourse analysis of the VW Beetle advertising campaign between the late 1950’s and the present time
Ivan Marousek -
Influence of personal therapy on psychotherapists‘ professional development: Qualitative meta-analysis
Ester Danelová -
Effects of Institutional Variables on Legislative Voting Behaviour: Qualitative Comparative Analysis of Eight Bicameral Legislatures
Kamil Gregor -
Quantitative und qualitative Analyse der sekundären Präpositionen im Spektrum ausgewählter Texte
Michaela BENEŠOVÁ -
Spacial Factors of Craft Breweries Business Performance
Kristýna Sůvová -
Pivovarská kultura v okrese Šumperk na přelomu 19. a 20. století
Dominika CITTOVÁ -
Využití čisté kvasinkové kultury v pivovaru Rohozec
Tomáš Bulíř -
Bierkultur in Bayern und Böhmen
Jana MÍŠKOVÁ