Metody a strategie na podporu výuky prvopočátečního čtení a psaní u žáků se sociálním znevýhodněním – Mgr. Marta Plecitá
Mgr. Marta Plecitá
Master's thesis
Metody a strategie na podporu výuky prvopočátečního čtení a psaní u žáků se sociálním znevýhodněním
Methods and strategies for supporting education of reading and writing beginning for socially disadvantaged pupils
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na výuku prvopočátečního čtení a psaní u žáků se sociálním znevýhodněním. Teoretická část práce představuje několik používaných metod ve výuce čtení a psaní. Druhá kapitola teoretické části se zaměřuje na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, konkrétně pak na žáky se sociálním znevýhodněním. Vysvětluje také pojem „žák se sociálním znevýhodněním“ nejen v …moreAbstract:
The diploma thesis is focused on teaching elementary reading and writing to socially disadvantaged pupils. The theoretical part of the work presents several methods used in teaching reading and writing. The second chapter of the theoretical part focuses on the education of pupils with special educational needs, specifically pupils with social disadvantages. It also explains the term "pupil with a social …moreKeywords
sociální znevýhodnění žák se speciálními vzdělávacími potřebami žák se sociálním znevýhodněním metody výuky čtení a psaní prvopočáteční čtení a psaní podpůrná opatření social disadvantage pupil with special educational needs pupil with social disadvantage methods of teaching reading and writing initial reading and writing support measures
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hbykd/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2024
- Supervisor: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PLECITÁ, Marta. \textit{Metody a strategie na podporu výuky prvopočátečního čtení a psaní u žáků se sociálním znevýhodněním}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2024. Available from: https://theses.cz/id/tm2if9/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Možnosti efektivní komunikace se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí ZŠ
Lucie ŠKUTOVÁ -
Specifika práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní družině
Veronika POKORNÁ