Metody a strategie na podporu výuky prvopočátečního čtení a psaní u žáků se sociálním znevýhodněním – Mgr. Marta Plecitá
Mgr. Marta Plecitá
Diplomová práce
Metody a strategie na podporu výuky prvopočátečního čtení a psaní u žáků se sociálním znevýhodněním
Methods and strategies for supporting education of reading and writing beginning for socially disadvantaged pupils
Anotace:
Diplomová práce je zaměřena na výuku prvopočátečního čtení a psaní u žáků se sociálním znevýhodněním. Teoretická část práce představuje několik používaných metod ve výuce čtení a psaní. Druhá kapitola teoretické části se zaměřuje na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, konkrétně pak na žáky se sociálním znevýhodněním. Vysvětluje také pojem „žák se sociálním znevýhodněním“ nejen v …víceAbstract:
The diploma thesis is focused on teaching elementary reading and writing to socially disadvantaged pupils. The theoretical part of the work presents several methods used in teaching reading and writing. The second chapter of the theoretical part focuses on the education of pupils with special educational needs, specifically pupils with social disadvantages. It also explains the term "pupil with a social …víceKlíčová slova
sociální znevýhodnění žák se speciálními vzdělávacími potřebami žák se sociálním znevýhodněním metody výuky čtení a psaní prvopočáteční čtení a psaní podpůrná opatření social disadvantage pupil with special educational needs pupil with social disadvantage methods of teaching reading and writing initial reading and writing support measures
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/hbykd/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 6. 2024
- Vedoucí: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
- Oponent: Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
PLECITÁ, Marta. \textit{Metody a strategie na podporu výuky prvopočátečního čtení a psaní u žáků se sociálním znevýhodněním}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/tm2if9/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy (pětileté) / Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Možnosti efektivní komunikace se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí ZŠ
Lucie ŠKUTOVÁ -
Specifika práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní družině
Veronika POKORNÁ