Efekt země původu a jeho vliv na spotřebitelské chování – Bc. Veronika Šilhanová
Bc. Veronika Šilhanová
Master's thesis
Efekt země původu a jeho vliv na spotřebitelské chování
Country of origin effect and its impact on consumer behaviour
Abstract:
Tématem této práce je Efekt země původu a jeho vliv na chování spotřebitelů. Cílem je analyzovat chování spotřebitele konkrétně v moment, kdy je vystaven informaci o zemi původu vybraného produktu. K práci jsou připojeny i dílčí cíle, které se zaměřují na to, jaký vztah je mezi věkem, pohlavím a touto problematikou. Teoretická část se věnuje poznatkům ohledně faktorů ovlivňujících spotřebitelské chování …moreAbstract:
This thesis aims to investigate the impact of the Country of Origin Effect on consumer behavior, with a focus on the moment when they encounter information about the product’s country of origin. The study also aims to examine the relationship between age and gender and their influence on the level of Ethnocentrism. The theoretical framework of this thesis encompasses various factors that affect consumer …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bgf9c/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Renata Čuhlová, Ph.D.
- Reader: Ing. Bc. Michal Ďuriník, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Business Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Marketing firmy z pohledu behaviorální ekonomie
Kateřina Písaříková -
Vliv faktorů na etické chování: pohled behaviorální ekonomie
Nikola Klusoňová -
Poptávka po pojištění z pohledu behaviorální ekonomie
Tereza Šimková -
Aplikace vybraných principů behaviorální ekonomie ve stravovacím zařízení
Jan VOVES -
Spotřební chování z pohledu behaviorální ekonomie
Michaela LUDVÍKOVÁ -
Dárcovství krve z pohledu behaviorální ekonomie
Pavlína Vyletová -
Behaviorální ekonomie: Experimentální studie
Alexandra Vassová -
Využití principů behaviorální ekonomie v marketingu u projektu "BeArtist s.r.o."
Klára Ptáková