Bc. Veronika Šilhanová

Master's thesis

Efekt země původu a jeho vliv na spotřebitelské chování

Country of origin effect and its impact on consumer behaviour
Abstract:
Tématem této práce je Efekt země původu a jeho vliv na chování spotřebitelů. Cílem je analyzovat chování spotřebitele konkrétně v moment, kdy je vystaven informaci o zemi původu vybraného produktu. K práci jsou připojeny i dílčí cíle, které se zaměřují na to, jaký vztah je mezi věkem, pohlavím a touto problematikou. Teoretická část se věnuje poznatkům ohledně faktorů ovlivňujících spotřebitelské chování …more
Abstract:
This thesis aims to investigate the impact of the Country of Origin Effect on consumer behavior, with a focus on the moment when they encounter information about the product’s country of origin. The study also aims to examine the relationship between age and gender and their influence on the level of Ethnocentrism. The theoretical framework of this thesis encompasses various factors that affect consumer …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2023
  • Supervisor: Ing. Renata Čuhlová, Ph.D.
  • Reader: Ing. Bc. Michal Ďuriník, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta