ŠKODA AUTO a.s. a její vliv na segmentaci českého automobilového trhu – Roman Hrdina
Roman Hrdina
Bachelor's thesis
ŠKODA AUTO a.s. a její vliv na segmentaci českého automobilového trhu
ŠKODA AUTO a. s. and it´s influence on the segmentation of the Czech automotive market
Abstract:
Tato bakalářské práce má za cíl analyzovat český a evropský automobilový trh, popsat postavení společnosti Škoda Auto a. s. na trhu a navrhnout vhodné řešení ke zvýšení jejího prodeje. Teoretická část je zaměřena na segmentaci, její typy, fáze, úrovně a tržní zacílení. Dále popisuje automobilový průmysl v České republice, faktory ovlivňující vstup na trh a jeho členění vozidel. V závěru se soustředí …moreAbstract:
This bachelor thesis aims at analysing the Czech and European automotive market, describing the position of Škoda Auto a. s. on the market and proposing suitable solution to increase its sales. The theoretical part focuses on segmentation, its types, phases, levels and market targeting. It also describes the automotive industry in the Czech Republic, factors influencing market entry and vehicle segmentation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2018
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Jitka Šturmová, Ph.D. MBA
- Reader: Ondřej Horák, externi
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ŠKODA AUTO a.s., ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.ŠKODA AUTO a.s.
ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Sales
Theses on a related topic
-
Segmentace automobilového trhu
David Frinta -
Segmentace automobilového trhu
Ondřej Med -
Segmentace zákazníků vybrané prémiové značky
Jana TANČINOVÁ -
Marketingová komunikace při vstupu firmy Inter Cars Group na nový trh - Itálie
Michal Tošovský -
Škoda's Marketing Strategy of Penetration the Czech Market with Electric Cars
Daria Iushkina -
Vstup firmy Alfa cars na trh v Rumunsku
Martin Novotný -
Hedonický přístup k tvorbě cen: sekundární trh s osobními automobily
Jan Kadlček -
Trh ojetých vozů v České republice
Tomáš Leinweber
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights