Ing. Jitka Tůmová

Bachelor's thesis

Anglicko-český glosář terminologie integrované marketingové komunikace

English-Czech Glossary of Integrated Marketing Communications Terminology
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá anglickou a českou terminologií integrované marketingové komunikace (IMK). Cílem práce je vytvořit anglicko-český glosář vybraných pojmů z oblasti IMK a prokázat jejich potřebnost. Teoretická část detailně popisuje náročný proces vzniku terminografického projektu. Dále se věnuje zvláštnostem jazyka marketingu a upozorňuje na úskalí překladu odborného marketingového textu …more
Abstract:
The thesis deals with English and Czech terminology used in integrated marketing communications (IMC). The aim of this work is to create an English-Czech glossary of selected terms from IMC and prove their relevance. The theoretical part describes the process of determining the terminography. In addition, it focuses on the particular requirements of marketing language and highlights the difficulties …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Ladislava Knihová, MBA
  • Reader: Mgr. Štěpánka Hronová, MBA

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní