Bc. Eva Kvapilová

Master's thesis

Sociální gramotnost u maturujících žáků vybrané střední školy

Social Literacy of Graduating Students of the Selected School
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku sociální gramotnosti. Teoretická část se zabývá gramotností, jejím historickým vývojem a typy gramotností. Dále obsahuje popis sociální gramotnosti, kompetencí, dovedností, schopností a možností rozvoje sociální gramotnosti. Závěr teoretické části se věnuje školnímu a třídnímu klimatu. V praktické části jsou uvedeny výsledky výzkumného šetření, jehož cílem …more
Abstract:
The diploma thesis deals with social literacy. The theoretical part explores literacy, its historical development and typology. It also offers a description of social literacy, competencies, skills, abilities and the opportunities for developing social literacy. The conclusion of the theoretical part explores the concept of school and classroom climate. The practical part presents the results of a …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2021

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Kvapilová, Eva. Sociální gramotnost u maturujících žáků vybrané střední školy. Zlín, 2021. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe