Anastasia Deryabina

Bachelor's thesis

Artifial Intelligence for Marketing and Development of Retail Companies

Umělá inteligence pro marketing a rozvoj retailových společností
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na analýzu role umělé inteligence v marketingu a rozvoji maloobchodních společností. Hlavním cílem je povzbudit maloobchodníky, aby zvýšili využívání UI v marketingových strategiích, což by usnadnilo růst společností. Byly vzneseny čtyři výzkumné otázky - jakou roli hraje UI v marketingu, jak může implementace nástrojů UI přispět k marketingu a rozvoji, jaké předpoklady je třeba …more
Abstract:
This thesis focuses on the analysis of the role of Artificial Intelligence in marketing and development of retail companies. The main objective is to encourage retailers to increase the usage of AI in marketing strategies, which would facilitate companies’ growth. Four research questions were raised - what role AI plays in marketing, how the implementation of AI tools can contribute to marketing and …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 8. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2021
  • Supervisor: Jaroslav Halík
  • Reader: Ludmila Štěrbová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/82919