Spotřebitelské chování s důrazem na rozhodovací proces specifických cílových skupin – Bc. Kristina Somlóová
Bc. Kristina Somlóová
Bachelor's thesis
Spotřebitelské chování s důrazem na rozhodovací proces specifických cílových skupin
Consumer behaviour with emphasis on decision-making process of specific targer groups
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá osobností spotřebitele a jeho nákupním chováním. V teoretické části práce je popsáno, co tvoří osobnost a co ovlivňuje její vývoj, jaký je vliv osobnosti na rozhodování spotřebitele. Dále se teoretická část zaměřuje na nákupní chování spotřebitele a jeho rozhodovací proces a na to, jak lze spotřebitele rozdělit do různých skupin (segmentů) dle společných znaků. Ve druhé …moreAbstract:
This bachelor thesis is concerned with a personality of consumer and with his behavior. In the theoretical part of the thesis, the personality of people is described, the forces that affect its development, the influence of personality on the decision-making process of consumers. This part is also focused on the consumer behavior and his decision-making process and finally on possibilities of dividing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2008
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/dtbg1/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2008
- Supervisor: PhDr. Iva Petrová
- Reader: Ing. Pavel Klička
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SOMLÓOVÁ, Kristina. \textit{Spotřebitelské chování s důrazem na rozhodovací proces specifických cílových skupin}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2008. Available from: https://theses.cz/id/tvrp8n/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
The impact of social media on consumer behavior: A study of young adults
Salih Demirkiran -
Covid-related change in consumer behavior in rural Pakistan
Muhammad Usman Riaz -
Green consumer behavior in Czechia in the case of coffee consumption
Nina Wagner -
E-commerce consumer behavior in Russia
Adelia Shakirova -
How online grocery shopping alters food-related consumer behavior
Klára Šarkovská -
Psychologická funkce obalu a rozhodování spotřebitele
Petr Rajtšlégr -
Panevropský osobní penzijní produkt
Katarína Kolbenhayerová -
Komplexní produkt destinace Cheb a možnosti jeho marketingové komunikace
Karolína Nováčková